Veelgestelde vragen over Postal Gold

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Klik op een vraag om direct naar het antwoord te gaan.

Als u specifieke vragen heeft over een bestaande bestelling, kunt u terecht op de contact pagina.

 1. Wat is Postal Gold?
 2. Zal ik eventuele kosten moeten maken bij de verkoop van mijn goud aan Postal Gold?
 3. Wat krijg ik als ik een gratis retourenvelop bestel?
 4. Zal mijn goud veilig zijn als ik het verkoop aan Postal Gold?
 5. Wat voor soort items koopt Postal Gold?

 6. Wat kan ik doen als ik niet zekere weet of mijn items goud bevatten?
 7. Wat gebeurt er met items die geen goud bevatten?
 8. Wanneer wordt mijn betaling opgestuurt?
 9. Wat gebeurt er als ik niet tevreden ben met de betaling of indien ik graag mijn goud terug wil krijgen om een andere reden?
10. Waarom geeft Postal Gold geen informatie over het bedrag voordat het goud wordt opgestuurt?

1. Wat is Postal Gold?
A: Postal Gold koopt gouden sieraden voor het smelten en raffineren ervan. We hebben al goud gekocht van meer dan 150.000 klanten en hebben al in de miljoenen euro's uitbetaalt. Wanneer u ons uw oud goud stuurt, bepalen onze experts eerst hoeveel puur goud (fijn goud) uw items bevatten. U ontvangt dan een betaling op basis van de inhoud van uw items ‘fijn goud’ en de huidige marktprijs van goud.

Klik hier voor gedetailleerde informatie over ons proces

2. Zal ik eventuele kosten moeten maken bij de verkoop van mijn goud aan Postal Gold?
A: Nee, verkopen van uw goud aan Postal Gold is 100% gratis voor u. Wij betalen voor de levering, verpakking, verzekering, customer service, analyse en opslag. Zelfs als u niet tevreden bent met uw betaling, ontvangt u uw goud  kostenloos terug.

3. Wat krijg ik als ik een gratis retourenvelop bestel?
A: Bij het bestellen van een gratis retour envelop, krijgt u de volgende items:

De Envelop
De Envelop bevat alle informatie die u nodig heeft om uw goud om te zetten in contant geld, alsmede onze Algemene Voorwaarden.
 

Gevoerde veiligheids tas
Onze gevoerde veiligheids tas vervult meerdere functies tegelijk. Ten eerste, Het biedt de beste bescherming voor uw goud. Ten tweede, u kunt gebruik maken van de vorm die wordt afgedrukt op de zak om ons te informeren over de door u gekozen betalingsmethode.

 

Prepaid retourenvelop, verzekerd tot €500
Uw goud zal worden geleverd in een scheur-en waterbestendige envelop. De retourenvelop draagt onze (geanonimiseerde) bestemmingsadres, de verzendkosten voor de Royal Mail volgende dag-levering is pre-paid en de inhoud van de envelop is verzekerd tot €500.

4. Zal mijn goud veilig zijn als ik het verkoop aan Postal Gold?
A: Ja. Met Postal Gold is uw goud in veilige handen. Tijdens de levering, analyse en opslag, hechten wij veel belang aan de veiligheid van uw artikelen.

Levering
De retourenvelop laat niet zien dat er goud in zit. Er staan geen Postal Gold logo's op en het adres van de ontvanger is geanonimiseerd. We hebben al goud van meer dan 150.000 klanten ontvangen die allemaal gebruik hebben gemaakt van onze retourenvelop. Tot nu toe, zijn er minder dan 20 van deze verdwenen onderweg naar ons, dit is minder dan 0,015%. Om zelfs deze minimale risico’s te elimineren, is de envelop verzekerd tot €500. Hetzelfde geldt in het geval wanneer u uw goud terug wilt van ons via de 100% tevredenheids of Goud-terug-garantie. Hier is de levering ook verzekerd tot €500. Dit is zelfs het geval als uit onze analyse blijkt dat uw artikelen geen goud bevatten.

Analyse
Zodra we uw goud ontvangen is het in een sterk beveiligde omgeving. Ons laboratorium wordt voortdurend bewaakt door camera's, er is beveiligingspersoneel  binnen deze omgeving en alle medewerkers zullen grondig worden gecontroleerd bij het betreden en verlaten van het laboratorium - net als bij de luchthaven word dit gedaan met metaaldetectoren, door het controleren van de zakken, tassen en het fouilleren van mensen.

Opslagruimte
Als de analyse is voltooid  worden uw artikelen opgeslagen in een high security kluis. Dit geldt ook voor zaken die geen goud bevatten want het is voor ons belangrijk dat uw eigendom beschermd blijft. Alleen geselecteerde medewerkers hebben toegang tot de kluis en net als in alle andere gebieden van de faciliteit wordt de kluis permanent bewaakt door beveiligingscamera's.

5. Wat voor soort items koopt Postal Gold?
A: Postal Gold koopt elke vorm van gouden voorwerpen - of het nu oud, gekrast of gebroken is. Je hoeft je geen zorgen te maken om de kettingen te ontrafelen of de losse onderdelen van een oorbel opnieuw te monteren. Onze experts zorgen hiervoor als onderdeel van de analyse. Als u niet zeker weet of sommige items van u echt goud zijn of niet, dan is dit geen probleem. Stuur ze naar ons op en onze experts zullen hun goudgehalte heel nauwkeurig vaststellen.
Klik hier voor enkele voorbeelden van welke items die we meestal krijgen van onze klanten.

6. Wat kan ik doen als ik niet zekere weet of mijn items goud bevatten?
A: Als u niet zeker weet of enkele items van u echt goud zijn of niet, dan is dit geen probleem. Stuur ze naar ons op en onze experts zullen hun goudgehalte heel nauwkeurig vaststellen.

7. Wat gebeurt er met items die geen goud bevatten?
A: Postal Gold betaalt niet voor voorwerpen die geen edele metalen bevatten. Als we tijdens onze analyse vinden dat uw artikelen geen edele metalen bevatten, zullen wij u hierover informeren. Net als u ons uw gouden voorwerpen heeft toegestuurd, kunt u vervolgens ook deze items binnen 10 dagen weer terug eisen (zie T & Cs voor details). Echter, de meeste van onze klanten besluiten om niet-waardevolle voorwerpen bij ons achter te laten. In dit geval zullen we ze via een milieuvriendelijke manier opruimen.

8. Wanneer wordt mijn betaling opgestuurt?
A: Een van onze belangrijkste beloftens aan u is dat wij uw betaling opsturen binnen een termijn van 24 uur nadat uw gouden sieraden zijn geanalyseerd. Afhankelijk van uw voorkeur sturen wij uw betaling op via bankoverschrijving of per cheque.

9. Wat gebeurt er als ik niet tevreden ben met de betaling of indien ik graag mijn goud terug wil krijgen om een andere reden?
A: Wij zijn ervan overtuigd dat u zeer tevreden zal zijn met uw betaling. Echter, als u vindt dat onze prijs niet eerlijk was of u uw goud terug wilt krijgen om een andere reden, kunt u gewoon gebruik maken van onze 100% tevredenheids of Goud-terug-garantie.
Klik hier voor meer informatie over onze 100% tevredenheids of Gold-Terug-Garantie.

10. Waarom geeft Postal Gold geen informatie over het bedrag voordat het goud wordt opgestuurt?
A: Postal Gold biedt u een snelle en veilige betaling.
Het bedrag van uw betaling is gebaseerd op hoeveel gram fijn goud uw gouden voorwerp bevatt en ook op de huidige marktprijs voor goud.

Omdat er elke dag een zeer hoog volume van goud wordt verhandeld op de financiële wereldmarkt, is de marktprijs van goud ondehevig aan voortdurende fluctuaties. Binnen één dag kan de goud prijs meerdere% dalen of stijgen.  Het is belangrijk voor ons dat de betaling aan u is gebaseerd op de meest recente waardens. Om deze reden wordt ons betalingssysteem meerdere malen per dag bijgewerkt met de meest recente goudprijs.

Het is van groot belang voor ons dat we een veilige en betrouwbare betalingsproces hebben. Zo maken we alleen maar uw betaling over naar de door uw aangegeven bankrekening of cheque, beide binnen 24 uur na de analyse. Om ervoor te zorgen dat u op een betrouwbare manier op de hoogte wordt gebracht van de betaling, zullen wij u per post een schriftelijke uitnodiging tot betaling sturen.

Sommige klanten vragen ons waarom we niet een prijs weergeven op onze website. Dit is om twee belangrijke redenen: Om de waarde van uw items te bepalen moeten onze experts eerst analyseren hoe veel fijn goud uw item bevat. Een van onze belangrijkste beloftens aan u is dat we een hoge precisie analyse uitvoeren, en we zouden  het niet goed vinden als we u een waardering gaven zonder deze juiste analyse uit te voeren. Verder is de marktprijs voor goud onderworpen aan dergelijke fluctuaties dat niemand de prijs kan voorspellen op het moment van uw uitbetaling.

Wij zijn ervan overtuigd dat u zeer tevreden zal zijn met uw betaling. Vindt u echter dat onze prijs niet eerlijk is of dat u uw goud terug wilt krijgen om een andere reden, dan kunt u gewoon gebruik maken vanonze 100% tevredenheids of Gold-terug-garantie.

 

Bestel uw retour enveloppe, gratis zonder enige verplichtingen

Vul het formulier in