Heeft u nog vragen over het verkopen van uw oude sieraden?

Als u een vraag heeft en u kunt geen bevredigend antwoord vinden in onze rubriek "Veelgestelde vragen", neem dan gerust contact met ons op via één van de onderstaande opties.


Traceren:

Volg uw bestelling!



Email Steun:



Bestellijn:

Als u een gratis Postal Gold retour pakket telefonisch wilt bestellen of u heeft algemene vragen over het afhandelen hiervan, belt u dan naar ons gratis bestelnummer: 0800 023 2891





Media Vragen:

Voor alle pers en media vragen, neemt u dan contact op met ons via Email: press@postalgold.nl



Veelgestelde vragen over de verkoop van goud

  1. Ontstaan er kosten voor mij als ik mijn gouden sieraden verkoop aan Postal Gold?
  2. Waarom geeft Postal Gold geen offerte via de telefoon of de website?
  3. Is het veilig om kostbare gouden voorwerpen te versturen via de post?
  4. Wat is het Postal Gold Retour Pakket?
  5. Welke voorwerpen accepteert Postal Gold?
  6. Hoe zit het met diamanten en andere edelstenen?
  7. Wanneer ontvang ik mijn betaling?
  8. Wat gebeurt er met niet-waardevolle voorwerpen?
  9. Kan ik nog van gedachten veranderen na ontvangst van de betaling van Postal Gold?


Q:
Ontstaan er kosten voor mij als ik mijn gouden sieraden verkoop aan Postal Gold?
A: Nee, het verkopen van uw gouden sieraden aan ons is geheel gratis. De frankering van ons Postal Gold Retour Pakket is vooraf betaald en het pakket is verzekerd. Zelfs als u ons vraagt uw goud terug te sturen, zullen er geen kosten voor u ontstaan. Eventuele kosten voor het retourneren van de betaling (bijvoorbeeld verzendkosten) zijn voor uw eigen rekening.
Q:
Waarom geeft Postal Gold geen offerte via de telefoon of de website?
A: De prijs van goud varieert per dag. Voordat de voorwerpen zijn geanalyseerd, kunnen wij bovendien nog niet bepalen wat het gewicht en de fijnheid van het stuk is. Aangezien de prijs die wij voor ontvangst van uw voorwerpen zouden noemen altijd zou verschillen van de uiteindelijke betaling, zien wij af van een dergelijke aanpak.
Q:
Is het veilig om kostbare gouden voorwerpen te versturen via de post?
A: Ja. Onze Postal Gold Retourpakketten worden verzonden via TNT Post met een vooraf betaalde verzekering tot 500,- Euro. Als u uw voorwerpen voor een hogere waarde wilt verzekeren, kunt u dit doen door op het Postal Gold Retour Pakket te kiezen voor een hoger verzekerd bedrag van maximaal 1.000,- Euro of 2.500,- Euro voordat u het naar ons stuurt. De kosten voor deze hogere verzekering zijn voor uw eigen rekening.
Q:
Wat is het Postal Gold Retour Pakket?
A: Het Postal Gold Retour Pakket bestaat uit alle verzendmaterialen die u nodig heeft om uw sieraden naar ons te sturen. Het bevat een hersluitbaar zakje, een stevige envelop en een formulier waarop u uw betalingsgegevens invult. Wij voorzien u van alle materialen die u nodig heeft en betalen de verzending en verzekering.
Q:
Welke voorwerpen accepteert Postal Gold?
A: Wij accepteren alles wat goud bevat, zoals ringen, bedeltjes, kettingen, broches, oorbellen, manchetknopen, spelden en andere sieraden. U kunt ook munten, verzamelobjecten en decoratieve voorwerpen naar ons sturen. Hoewel wij ons richten op goud, kunt u ons ook voorwerpen van andere edelmetalen sturen, zoals platina en palladium. Wij kopen geen zilver. Wij accepteren ook voorwerpen met edelstenen, hoewel wij uitsluitend gericht zijn op de recycling van goud en andere edelmetalen. Wij bieden u dus geen vergoeding voor eventuele edelstenen die zijn opgenomen in uw voorwerpen. Wilt u de edelstenen houden, dan raden wij u aan deze te verwijderen voordat u het retourpakket opstuurt. Sommige stenen kunnen immers beschadigen tijdens het evaluatieproces. Het is niet nodig de stenen te verwijderen als u deze niet wenst te houden.
Q:
Hoe zit het met diamanten en andere edelstenen?
A: Wij zijn in staat om objecten met edelstenen te aanvaarden, hoewel wij uitsluitend gericht zijn op de recycling van goud en andere edele metalen bieden wij u geen uitbetaling voor eventuele edelstenen opgenomen in uw items. Wilt u de edelstenen houden dan raden wij u aan ze te verwijderen voordat u het retourpakket opstuurt, sommige stenen kunnen namelijk beschadigen door het evaluatieproces. Het is echter niet nodig om de stenen te verwijderen als u deze niet wenst te houden.
Q:
Wanneer ontvang ik mijn betaling?
A: Wij zullen uw betaling binnen 24 uur na de beoordeling van uw voorwerpen overmaken. Het duurt ongeveer 1-3 werkdagen voordat de bank de overdracht heeft voltooid.
Q:
Wat gebeurt er met niet-waardevolle voorwerpen?
A: Wij kopen geen kostuumsieraden of voorwerpen die niet gemaakt zijn van edelmetaal. Wij kopen geen zilver. Deze voorwerpen worden niet geretourneerd aan u, tenzij u anders aangeeft binnen 10 dagen na de datum waarop wij u op de hoogte hebben gebracht dat uw voorwerpen geen edele metalen bevatten. Wij zullen dan uw niet-waardevolle voorwerpen terugsturen. Voor volledige informatie verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.
Q:
Kan ik nog van gedachten veranderen na ontvangst van de betaling van Postal Gold?
A: Postal Gold biedt u een 100 % tevredenheids of "goud-terug-garantie". Indien u van gedachten verandert, neemt u binnen 10 dagen na de overschrijvingsdatum contact met ons op. U heeft dan 7 dagen extra de tijd om de betaling aan ons terug te sturen. Wij zullen de sieraden na ontvangst van uw betaling terugsturen. Voor volledige informatie verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

Titel* Voorletters* Achternaam*
Adres*
Postcode* Woonplaats*

* Deze velden zijn verplicht